بجای ایران فوتبال بازیکنان ازبکستان

بجای: ایران فوتبال بازیکنان ازبکستان جام جهانی اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری عکس ، تلاش ناموفق انزوا جهت متاثر کردن مخاطب+ شکست دوباره فیلمی قهرمان محور

فیلم انزوا با زمانه خود پیش نمی رود. پرسشها جامعه را کمی دیر فهمیده و به اتفاقاتی اشاره می کند که دیگر جهت مخاطب روز سینما ملموس نیست. 

عکس ، تلاش ناموفق انزوا جهت متاثر کردن مخاطب+ شکست دوباره فیلمی قهرمان محور

تلاش ناموفق انزوا جهت متاثر کردن مخاطب/شکست دوباره فیلمی قهرمان محور+عکس

عبارات مهم : مخاطب

فیلم انزوا با زمانه خود پیش نمی رود. پرسشها جامعه را کمی دیر فهمیده و به اتفاقاتی اشاره می کند که دیگر جهت مخاطب روز سینما ملموس نیست.

به گزارش میزان، فیلم سینمایی “انزوا” به کارگردانی “مرتضی علی عباس میرزایی” بعد از یک هفته اکران به فروشی معادل 38 میلیون تومان دست یافته است.

با توجه به روند اکران تعداد بسیاری از آثار سینمایی در نیمه دوم سال این فروش اندک از سمتی قابل اغماض هست. فیلم سینمایی انزوا نتوانسته توفیق چندانی در رضایت مخاطب عام داشته باشد.

عکس ، تلاش ناموفق انزوا جهت متاثر کردن مخاطب+ شکست دوباره فیلمی قهرمان محور

این فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در بخش جوایز توفیقی نداشت ولی در بخش اکران مردمی به رتبه پنجم رسید تا امید فروش بالایی در اکران را متصور شود. امیدی که با توجه به برنامه ریزی نادرست اکران آثار در نیمه دوم سال کاملاً از بین رفت.

فیلم انزوا با زمانه خود پیش نمی رود. پرسشها جامعه را کمی دیر فهمیده و به اتفاقاتی اشاره می کند که دیگر جهت مخاطب روز سینما ملموس نیست. 

اولین فیلم بلند “مرتضی علی عباس میرزایی” بازگشتی به سینمای قهرمانی هست. سینمایی که سالها از آثار ایرانی رخت بر بسته و به کلی فراموش شده است هست. ولی کارگردان این فیلم اصرار خاص ای بر بازگشت قهرمان به سینما داشته هست. حال باید دید انزوا تا چه حد به المان های فیلم قهرمانی وفادار بوده است.

بزرگترین مسئله فیلم انزوا را می توان در عدم انطباق درست فیلمنامه و کارگردانی دانست. اتفاقی که جهت اکثر کارگردانانی که از فیلم کوتاه شروع می کنند می افتد. عباس میرزایی فیلمنامه نه چندان درست انزوا را با معیارهای فیلم کوتاه ساخته است و همین باعث شده است تا فیلم در کل دچار عدم انسجام باشد.

فیلم بیش از آنکه در خدمت فیلمنامه باشد در جهت اهداف و فرم های کارگردانی عباس میرزایی جلو رفته و گاهاً این فرم ها بی اعتنا به داستان راه خود را پیش می گیرند.

عکس ، تلاش ناموفق انزوا جهت متاثر کردن مخاطب+ شکست دوباره فیلمی قهرمان محور

نکته دیگر و مهمی که می توان نقدی بر فیلم انزوا دانست، سیاه نمایی بی تاثیر و بی رمق داستان هست. داستانی که آنچنان تماشاگر را درگیر نکرده و می خواهد به ضرب و زور تماشاگر را متاثر کند.

فیلم انزوا با زمانه خود پیش نمی رود. پرسشها جامعه را کمی دیر فهمیده و به اتفاقاتی اشاره می کند که دیگر جهت مخاطب روز سینما ملموس نیست. 

فیلمنامه انزوا قصه ای تکراری را با ساختاری ضعیف پیگیری می کند. داستان تکراری خیانت، دروغ و بی عدالتی در ساختار فیلمی قهرمانی مخاطب را از نیمه های فیلم دلزده می کند. مخاطبی که در انتها نمی داند با اثری ملودرام روبرو بوده و یا باید از دیدن فیلم هیجان زده شود.

شخصیت “امیرعلی دانایی” تیپی دم دستی و نخستین نگاه هر بازیگر به چنین شخصیتی هست. تیپی از قهرمان که سالها گوشه ای خاک خورده و دانایی بدون هیچ تغییری آن را تکرار می کند. مسئله هنگامی که آشکار می شود که کارگردان اصرار خاص بر حضور شخصیت مهم داشته و ناپختگی شخصیت مهم سایر بازی ها را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

عکس ، تلاش ناموفق انزوا جهت متاثر کردن مخاطب+ شکست دوباره فیلمی قهرمان محور

فیلم انزوا با زمانه خود پیش نمی رود. پرسشها جامعه کمی دیر فهمیده و به اتفاقاتی اشاره می کند که دیگر جهت مخاطب روز سینما ملموس نیست و همین باعث شده است گاهی مخاطب سالن بیش از آنکه متاثر شود به لحاظات تراژیک بخندد. انزوا روی لبه تیغ راه می رود. لبه ای که متاسفانه به سلامت آن را رد نمی کند.

واژه های کلیدی: مخاطب | داستان | داستان | قهرمان | سینمایی | فیلمنامه | اخبار فرهنگی و هنری

عکس ، تلاش ناموفق انزوا جهت متاثر کردن مخاطب+ شکست دوباره فیلمی قهرمان محور

عکس ، تلاش ناموفق انزوا جهت متاثر کردن مخاطب+ شکست دوباره فیلمی قهرمان محور


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs